Tüketici Malları Nedir?

Tüketici Malları Nedir?

Tüketici malları, ortalama tüketici tarafından tüketilmek üzere satın alınan ürünlerdir. Alternatif olarak nihai mallar olarak adlandırılan tüketim malları, üretim ve üretimin sonucudur ve bir tüketicinin mağaza rafında göreceği şeydir. Kıyafet, yemek ve mücevher tüm tüketim mallarına örnektir. Bakır gibi temel veya hammaddeler tüketim malları olarak kabul edilmez, çünkü kullanılabilir ürünlere dönüştürülmeleri gerekir.
  • Tüketici malları veya nihai mallar, daha fazla ekonomik üretim faaliyeti için bir araç olarak değil, kendi kullanımları veya zevkleri için tüketicilere satılan mallardır.
  • Ekonomik açıdan bakıldığında, tüketim malları dayanıklı (3 yıldan daha uzun süre kullanışlıdır), dayanılmaz (3 yıldan az kullanışlıdır) veya saf hizmetler (üretildiği gibi anında tüketilir) olarak sınıflandırılabilir.
  • Pazarlama amacıyla, tüketim malları, tüketici davranışına, tüketicilerin onlar için nasıl alışveriş yaptıklarına ve tüketicilerin onlar için ne sıklıkta alışveriş yaptıklarına bağlı olarak farklı kategorilerde gruplandırılabilir.

    Tüketici Malları

    Tüketici ürünleri, evde , okulda kullanılmak üzere , eğlence amaçlı veya kişisel kullanım için tüketicilere satılan ürünlerdir. Üç ana tüketim maddesi türü vardır: dayanıklı tüketim malları, dayanıklı tüketim malları ve hizmetler.
    Dayanıklı tüketim malları, uzun ömürlü (örneğin 3+ yıl) olan ve zamanla kullanılan tüketim mallarıdır. Örnekler arasında bisikletler ve buzdolapları bulunur. Dayanılmaz mallar üç yıldan daha az bir sürede tüketilir ve kısa ömürlüdür. Dayanılmaz malların örnekleri arasında yiyecek ve içecekler bulunur. Hizmetler oto tamir ve saç kesimi içerir.
    Tüketici mallarına ayrıca finaller iyi veya nihai ürün de denir, çünkü bunlar zaman içinde gerçekleşen üretken bir sürecin nihai çıktısıdır. Girişimciler ve işletmeler, satılık tüketim malları üretmek için sermaye mallarını (bir fabrikada makine gibi), işçilerin emeğini ve ham maddeleri (toprak ve temel metaller gibi) birleştirir. Bu üretim işlemlerinde kullanılan, ancak tüketicilere satılmayan ürünler üretici malları olarak bilinmektedir.
    Tüketici Ürün Güvenliği Yasası, en yaygın tüketim mallarının satışını denetlemek için 1972'de yazılmıştır. Yasa, ürünlerin güvenliğini denetleyen ve mevcut ürünlerin geri alımlarını yayınlayan beş atanmış yetkiliden oluşan bir grup olan ABD Tüketici Ürün Güvenliği Komisyonu'nu yarattı.

    Tüketici Mallarının Pazarlanması

    Bir pazarlama açısından bakıldığında, tüketim malları dört kategoriye ayrılabilir: kolaylık, alışveriş, uzmanlık ve beklenmedik mallar. Bu kategoriler tüketici alış alışkanlıklarına dayanmaktadır.
    Kolaylık malları düzenli olarak tüketilen ve kolayca satın alınabilecek mallardır. Bu ürünler çoğunlukla toptancılar ve perakendeciler tarafından satılmaktadır ve süt ve tütün ürünleri gibi maddeleri içermektedir. Kolaylık malları, temel uygunluk mallarına (temel müşteri gereksinimlerini karşılayan) ve dürtü kolaylık mallarına (sigara gibi öncelikli olmayan mallar) ayrılabilir.
    Alışveriş malları, satın alımların hazır mallara göre daha fazla düşünce ve planlama gerektirdiği şeylerdir. Alışveriş malları daha pahalıdır ve uygun mallardan daha uzun ömürlü ve daha uzun ömürlüdür. Alışveriş malları mobilya ve televizyonları içerir.
    Özel tüketim malları nadirdir ve genellikle lüks olarak kabul edilir. Özel malların alımı, satın almanın gerçekleştirilmesi için finansal araçlarla elit bir alışveriş sınıfı için ayrılmıştır. Pazarlama çalışmaları genellikle üst sınıf olmak üzere niş bir pazara yöneliktir. Bu ürünler kürk ve ince mücevher içerir.
    Beklenmeyen tüketim malları kolayca temin edilebilir ancak mevcut pazarın birkaç üyesi tarafından satın alınır. Bu ürünler genellikle tekrar tekrar satın alınmaz ve genellikle hayat sigortası gibi özel ihtiyaçlara hizmet eder.

    Hızlı tüketim Malları

    En büyük tüketim malları gruplarından birine hızlı hareket eden tüketim malları denir. Bu segment , üreticiden dağıtıcılara ve perakendeciden sonradan tüketiciye hızlı bir şekilde zincir içinde hareket eden yiyecek ve içecek gibi dayanılmaz malları içerir. Bu segment gibi şirketler ve perakendeciler, mağazalardan en hızlı hareket eden tüketim mallarını içerdiğinden, yüksek raf-alan devir fırsatları sunuyor.

    Özel İşlem Yapan Tüketici Malları

    Endeks ayrıca özel olarak işlem görmüş tüketici ürünleri şirketlerini de içermiyor. En büyük özel tüketim malları şirketlerinden ikisi Mars ve SC Johnson'dır. Mars, şeker ve sakız markalarıyla ünlüdür, SC Johnson ise OFF, Pledge, Raid, Ziploc ve Windex gibi markalara ev sahipliği yapan bir tüketim ürünleri şirketidir.
     
 

Yorumlar