Pazarlama amacıyla, tüketim malları, tüketici davranışına,
tüketicilerin onlar için nasıl alışveriş yaptıklarına ve tüketicilerin
onlar için ne sıklıkta alışveriş yaptıklarına bağlı olarak farklı
kategorilerde gruplandırılabilir.
Tüketici Malları
Tüketici ürünleri, evde , okulda kullanılmak üzere , eğlence
amaçlı veya kişisel kullanım için tüketicilere satılan ürünlerdir. Üç ana tüketim maddesi türü vardır: dayanıklı tüketim malları, dayanıklı tüketim malları ve hizmetler.
Dayanıklı tüketim malları, uzun ömürlü (örneğin 3+ yıl) olan ve zamanla kullanılan tüketim mallarıdır. Örnekler arasında bisikletler ve buzdolapları bulunur. Dayanılmaz mallar üç yıldan daha az bir sürede tüketilir ve kısa ömürlüdür. Dayanılmaz malların örnekleri arasında yiyecek ve içecekler bulunur. Hizmetler oto tamir ve saç kesimi içerir.
Tüketici mallarına ayrıca finaller iyi veya nihai ürün de denir, çünkü
bunlar zaman içinde gerçekleşen üretken bir sürecin nihai çıktısıdır. Girişimciler ve işletmeler, satılık tüketim malları üretmek için sermaye mallarını (bir fabrikada makine gibi), işçilerin emeğini ve ham maddeleri (toprak ve temel metaller gibi) birleştirir. Bu üretim işlemlerinde kullanılan, ancak tüketicilere satılmayan ürünler üretici malları olarak bilinmektedir.
Tüketici Ürün Güvenliği Yasası, en yaygın tüketim mallarının satışını denetlemek için 1972'de yazılmıştır.
Yasa, ürünlerin güvenliğini denetleyen ve mevcut ürünlerin geri
alımlarını yayınlayan beş atanmış yetkiliden oluşan bir grup olan ABD Tüketici Ürün Güvenliği Komisyonu'nu yarattı.
Tüketici Mallarının Pazarlanması
Bir pazarlama açısından bakıldığında, tüketim malları dört kategoriye
ayrılabilir: kolaylık, alışveriş, uzmanlık ve beklenmedik mallar. Bu kategoriler tüketici alış alışkanlıklarına dayanmaktadır.
Kolaylık malları düzenli olarak tüketilen ve kolayca satın alınabilecek mallardır.
Bu ürünler çoğunlukla toptancılar ve perakendeciler tarafından
satılmaktadır ve süt ve tütün ürünleri gibi maddeleri içermektedir.
Kolaylık malları, temel uygunluk mallarına (temel müşteri
gereksinimlerini karşılayan) ve dürtü kolaylık mallarına (sigara gibi
öncelikli olmayan mallar) ayrılabilir.
Alışveriş malları, satın alımların hazır mallara göre daha fazla düşünce ve planlama gerektirdiği şeylerdir. Alışveriş malları daha pahalıdır ve uygun mallardan daha uzun ömürlü ve daha uzun ömürlüdür. Alışveriş malları mobilya ve televizyonları içerir.
Özel tüketim malları nadirdir ve genellikle lüks olarak kabul edilir. Özel malların alımı, satın almanın gerçekleştirilmesi için finansal araçlarla elit bir alışveriş sınıfı için ayrılmıştır. Pazarlama çalışmaları genellikle üst sınıf olmak üzere niş bir pazara yöneliktir. Bu ürünler kürk ve ince mücevher içerir.
Beklenmeyen tüketim malları kolayca temin edilebilir ancak mevcut pazarın birkaç üyesi tarafından satın alınır. Bu ürünler genellikle tekrar tekrar satın alınmaz ve genellikle hayat sigortası gibi özel ihtiyaçlara hizmet eder.
Hızlı tüketim Malları
En büyük tüketim malları gruplarından birine hızlı hareket eden tüketim malları denir. Bu segment
, üreticiden dağıtıcılara ve perakendeciden sonradan tüketiciye hızlı
bir şekilde zincir içinde hareket eden yiyecek ve içecek gibi dayanılmaz
malları içerir.
Bu segment gibi şirketler ve perakendeciler, mağazalardan en hızlı
hareket eden tüketim mallarını içerdiğinden, yüksek raf-alan devir fırsatları sunuyor.
Özel İşlem Yapan Tüketici Malları
Endeks ayrıca özel olarak işlem görmüş tüketici ürünleri şirketlerini de içermiyor. En büyük özel tüketim malları şirketlerinden ikisi Mars ve SC Johnson'dır.
Mars, şeker ve sakız markalarıyla ünlüdür, SC Johnson ise OFF, Pledge,
Raid, Ziploc ve Windex gibi markalara ev sahipliği yapan bir tüketim
ürünleri şirketidir.
Yorumlar
Yorum Gönder