Amerika'da Siyasi Finans ve Devlet

Inter American Dialogue “Amerika’da Politik Finansman ve Devlet Yakalama” başlıklı bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Panel, ortak bir Inter-Amerikan Kalkınma Bankası’nın (IDB) / Inter-Amerikan Diyaloğu Yolsuzlukla Mücadele’de ikinci oldu. Latin Amerika ve Karayipler'de bu konulara yönelik hedefli çözümleri belirlemek için önde gelen yolsuzlukla mücadele, şeffaflık ve bütünlük uzmanlarını bir araya getiren Amerika'nın Sempozyumları serisinde Şeffaflık ve Bütünlük. Tartışma açılış konuşmasını IDB'den Roberto de Michele'in ardından ABD Federal Seçim Komisyonu eski Komisyon Üyesi Ann M. Ravel; Şili Üniversitesi Universidad de Ekonomi Profesörü ve eski Espacio Publico Başkanı Eduardo Engel; Uluslararası Şeffaflık Örgütü Başkanı Delia Ferreira; ve Kevin Casas-Zamora, Amerika Arası Diyalog Kıdemli Üyesi ve eski Kosta Rika Başkan Yardımcısı. Tartışma, Amerika Birleşik Devletleri Diyalogunda Peter D. Bell Hukuk Kuralı Programı direktörü Michael Camilleri tarafından yönetildi.
De Michele, yozlaşmış siyasi finansmanın zengin ve güçlü çıkarların çıkarlarını öne çıkarmaya hizmet ettiğini ve sosyal eşitsizliklerin yeniden birleştirildiğini vurgulayarak paneli açarak, vatandaşların devlete olan güvenini aşındırdığını vurguladı. Böyle bir erozyonun en büyük tezahürü, Ferreira’nın, 2012’den bu yana hiçbir iyileşme göstermemiş olan Latin Amerika’nın Yolsuzluk Algılama Endeksi (TÜFE) olduğunu belirtti. yeni normal hale geldi. Politik para artık özel para değil - politikacılar artık kamudan para çantasını alarak kendilerini zenginleştiriyorlar. Kamu sözleşmelerinin aşırı değerlenmesi, bu kişisel zenginleşmenin birincil kaynağıdır. Özel şirketler doğrudan rüşvet vermezler, fakat para yerine, kamu fonlarına ve daha sonra kamu görevlilerinin ceplerine giden parayı meşrulaştırmak için sözleşmelerin ekstra maliyetlerini aktarabilirler. Sorunlu bir şekilde, bu tür bir yolsuzluk seçim mahkemeleri tarafından değil, adli süreçlerin dışında takip edilir - yürütme veya yasama organında bu yolsuzluğu önleyebilecek veya hafifletebilecek yeterince güçlü bir cezai veya düzenleyici mekanizma yoktur. Yolsuzluğu ve politik finansmanı iç içe geçiren bir diğer sorun, suç ağlarının ulusal ve yerel politikalar üzerindeki etkisidir. Son 20 yılda, suç ağları ulusal politikaları finanse etmeyi bıraktı ve politikacıların daha kolay bir şekilde daha ucuz ve daha az gözetim altında zorlanabileceği ya da ödenebileceği yerel ve alt bölgesel politikalara odaklandı. Bazı potansiyel çözümler Halen devam etmekte olan soruşturma ve kovuşturmalara ek olarak, kamuoyunun yolsuzluğunu kolaylaştıran özel sektör bireylerinin de yalnızca kamu makamları değil yaptırımlarla karşı karşıya kaldıklarından emin olmalarını sağlıyor. Ayrıca, sivil toplumun öfkesi ve protesto kabarması, daha fazla hesap verebilirlik için baskı yapmaktan yararlanılması gereken yeni bir unsurdur.
Engel, Odebrecht skandalıyla ilgili daha şaşırtıcı bulguların bazılarını özetledi: yani, rüşvetin nispeten küçük olduğu ve Odebrecht'in kârını önemli ölçüde artırmadığı sonucuna varıldı. Onlar sadece zaten rekabetçi bir inşaat şirketi yapmanın bir yoluydu, ki rüşvet olmadan sözleşmeleri fizibil bir şekilde kazandırabilirdi, hatta daha da rekabetçi. Odebrecht, rüşvet vermede inanılmaz derecede etkiliydi: Antigua'da bir banka iştiraki olan ve rüşvet alıcıları için rüşvet ve güvenlik sızıntısı sağlamayan özel bir rüşvet yönetimi koluna sahipti. Bölümün oluşturulmasından sonra, Odebrecht'in işi on katla çoğaldı, ancak karı aynı kaldı. Engel, daha etkin ve şeffaf bir siyasi finansman mekanizması ve sözleşme takibinde daha fazla dikkat gösterme çağrısında bulundu:
Casas-Zamora siyasi bağışları ve rüşvetleri ayırt etmek için bir noktaya değindi. Rüşvet, siyasi bağışların çok az alım gücüne sahip olduğunu gösterdiğini - siyasi finansmanın daha fazla yozlaşmış ülkelerde daha az alakalı olduğunu söyledi. Ayrıca, Latin Amerika kamu finansmanında öncü olmasına rağmen, 1928'de Uruguay'da kurulan ilk kamu siyasi fonu ile, normatif çerçeveler ve gerçek uygulama arasında önemli bir boşluk vardır. Bununla birlikte, yürekten, Latin Amerika'da siyasi finansman daha fazla önem kazanmıştır, çünkü daha rekabetçi seçimler vardır ve çok sayıda demokratik konsolidasyon yaşanmıştır: güvenli, özgür ve adil seçimler daha “temel demokratik” kaygılarken, siyasi finans reformu daha “İleri demokratik” meselesi ve yalnızca bir önceye ulaşan ülkeler ele alındı. Aslında, Bölgede, çoğu kampanya kampanyası unsuru taşıyan yolsuzluk skandalları dizisi, bölgedeki şeffaflık seviyelerinde bir artış olduğunu gösteriyor. Bununla birlikte, yerel düzeyde politik finansman, Ferreira'nın öngördüğü gibi zincirdeki en zayıf halkadır. İçinde Guatemala’daki siyasi partilerin fonlarının% 75’i, kamuya açık işlerle bağlantılı olarak düzenlenen yasadışı suç programlarından geldi. Bozuk kampanya finansmanına karşı koymaya çalışmak için, Kosta Rika gibi bazı ülkeler şirket bağışlarını yasakladı, Şili ve Meksika gibi diğerleri de yeterli ihlaller varsa seçimin devrilmesinin mümkün olduğu katı seçim yaptırım sistemleri getirdiler. Bununla birlikte, Ferreira ve Engel'in de belirttiği gibi, güvenlik önlemlerinin politik finansman altyapısına dahil edildiği kampanya düzenlemelerine yönelik bütünsel bir yaklaşım olmalıdır. Halen, siyasi finansman ihlalleri vergi ve adli makamlar tarafından keşfedilmiştir. Seçim makamlarının kapasitelerinin güçlendirilmesi, yerel düzeye odaklanması ve sivil toplumun yardımını desteklemesi gerekmektedir.

Yorumlar