Finansal Hizmetlerin Geleceği ve Devamı; Daha Çok Müşteri Odaklı Olmaktadır

Değişen müşteri beklentileri, teknolojik yenilikler ve yeni düzenlemeler finansal hizmetlerin çehresini değiştiriyor, ancak ilerleme zaman alıyor. Bu,hafta spotcat tarafından barındırılan finansal hizmetlerin geleceği hakkında bir yuvarlak masa tartışmasını sonucudur.
Deutsche Bank, Figo, GP Bullhound, McKinsey ve Spotcap'tan temsilciler, finansal ekosistem modelinin nasıl gelişeceğini, müşteri için sonuçları ve fintech'ler ve bankalar için zorlukları ve fırsatları tartıştılar. Rekabetçi baskılar arttıkça, finansal hizmet sağlayıcılar gelişen müşteri taleplerini daha iyi karşılamaya çalışırlar, ancak ilk Avrupa bankacılık hizmet sağlayıcısı Figo'nun Ürün Stratejisi Başkanı Nadja Schlössel, endüstrinin gerçekten müşteri odaklı olmaya çalıştığını düşünüyor. “Müşteri segmentleri artık saf şablonlarla karşılanmıyor, bu nedenle bankalar ve fintech'ler için zorluk, müşterilerin gerçekte ne istediklerini bulmak. Müşteri odaklılık, sorunu gerçekten çözdüğünüz yerden başlar ve bu şu anda sektördeki en büyük zayıflıktır ”, dedi Schlössel.



Panelist Julian Riedlbauer, önde gelen bir yatırım bankacılığı firması olan GP Bullhound'daki Alman ofisinin Başkanı ve Başkanı, teknolojik yenilikler ışığında değişen müşteri taleplerine işaret ediyordu. “Müşteriler seçim yapmak istiyor. Banka ürünleriyle sınırlı kalmak istemiyorlar - robo tavsiyesi, yeni para yatırma yöntemleri veya finansman sağlama gibi yeni tekliflere, on farklı sağlayıcıya kaydolmak zorunda kalmadan erişmek istiyorlar ”dedi.

Panelistlerin çoğu, müşterilerin daha yenilikçi ürünler ve daha fazla seçenek talep etmesi nedeniyle birçok bankanın fintech şirketlerine uzmanlık ve teknoloji çözümleri için bakacağını kabul etti. Fintech izleyicilerimiz, bankalar ve şirketler arasında yapılan bir anket, birçoğunun zaten işbirliği yaptığını (% 39) veya bunu yapmayı planladığını (% 46) ortaya koydu. Ortaya çıkan bu eğilim, bankaların, müşteri ilişkilerini koruyarak ve tekliflerini genişletirken, hangi fintechlerle ortak olabileceklerini seçebilecekleri bir finansal ekosistem inşa etmelerini sağlayacaktır.

“Başarılı bir ekosistem oluşturmak için bankalar, müşterilerin ihtiyaçlarını tanımlamalı ve sonra kimlerin ortak olarak yer almak istediğine karar vermelidir. McKinsey & Company Ortağı Andre Jerenz, oluşturmak istedikleri ekosistem için bir stratejiye ve orada oynamak istedikleri role ihtiyaçları var ”dedi.
Her ne kadar eski sistemler, bankaların yeni teknolojileri fintech ortaklarıyla entegre etmesini zorlaştırabilse de, doğru ortaklıklar hem bankalar hem de fintech'ler için bir kazan-kazan olabilir. Spotcap'un Kurucusu ve CEO'su Jens Woloszczak, bankaları ve fintekleri bu işbirliklerinin sunduğu fırsatları benimsemeye teşvik etti, ancak zorlukların farkında olmaları için uyardı. “Bir müşteri tabanı oluşturmak zaman, emek ve para gerektiriyor. Bir banka ile ortaklık yapmak fintech'lere geniş bir müşteri tabanına doğrudan erişim sağlar, bankalar ek ve yenilikçi hizmetler sunarken maruz kalma ve güvenilirlik sağlar. Belli ki bankanın sistemine hızlı bir şekilde entegre edilebilen güçlü bir ürün gerektiriyor ”dedi.



Amazon ve Google gibi teknoloji devleri pazara girerken, ekosistem oluşturmak, bankaların rekabeti engellemesi için giderek daha önemli bir strateji haline gelebilir. Aslında, izleyicimizin yüzde 50'si, finansal hizmetler alanına giren teknoloji devlerinin önümüzdeki beş yıl içinde sektördeki değişim için en büyük güç olacağına, ardından daha yenilikçi ürünler için düzenleme ve müşteri talebine (her biri% 21) inanıyordu. Sadece yüzde 8'i fintech ve challenger bankalarının değişimin ana tetikleyicisi olarak devam eden rekabete oy verdi.
“Bankaların sahip olduğu en büyük rekabet avantajı veri koruma ve güvenlik - bunun müşteri açısından ne kadar değerli olduğunu görmemiz gerekecek. Değişim olacak, ancak kısa sürede sadece kademeli olarak. Sanırım beş yıl içinde endüstri hala bugünküne benzeyecek. Bankalar yenilik yapmaya devam edecek ve fintech'ler ilerlemeye devam edecek. Daha uzak bir gelecekte, büyük evrensel bankalar altyapı sağlayıcıları gibi daha fazla olabilir, ”diyor.



Yorumlar