Girişimci Nedir? Girişimci Nasıl Olunur?

Girişimci Nedir? Girişimci Nasıl Olunur?

Bir girişimci, yeni bir iş yaratan, risklerin çoğunu taşıyan ve ödüllerin çoğunun tadını çıkaran bir bireydir. Girişimci genellikle yenilikçi, yeni fikir, mal, hizmet ve iş / veya prosedür kaynağı olarak görülür.
Girişimciler, ihtiyaçları tahmin etmek ve piyasaya iyi yeni fikirler getirmek için gerekli olan becerileri ve inisiyatifleri kullanarak her ekonomide kilit bir rol oynamaktadır. Bir girişimin risklerini üstlenmede başarılı olduğunu kanıtlayan girişimciler, kar, şöhret ve sürekli büyüme fırsatlarıyla ödüllendirilir. Başarısız olanlar, zarar görürler ve piyasalarda daha az yaygınlaşırlar.

Girişimciler Nasıl Çalışıyor?

Girişimcilik ekonomistlerin üretime ayrılmaz olarak sınıflandırdığı kaynaklardan biridir, diğer üçü de toprak / doğal kaynaklar, emek ve sermayedir. Bir girişimci, ilk üçünü mal üretmek veya hizmet sağlamak için birleştirir. Genelde bir iş planı oluşturur , emek alır, kaynaklar ve finansman alırlar ve iş için liderlik ve yönetim sağlarlar.
Girişimciler genellikle şirketlerini kurarken birçok engelle karşılaşırlar. Birçoğunun en zorlu olarak bahsettiği üç kişi şöyle:
  1. Bürokrasinin üstesinden gelmek
  2. Yetenek alımı
  3. Finansman alımı

Girişimci ve Finansman

Yeni bir girişimin riskini göz önüne alındığında, sermaye finansmanının kazanılması özellikle zordur ve birçok girişimci önyükleme yoluyla uğraşır: bir işletmeyi kendi paralarını kullanma, ter maliyetini azaltmak, işgücü maliyetlerini düşürmek, envanteri azaltmak ve faktoring alacakları.
Bazı girişimciler, küçük işletmeleri yerinden söküp atmaya çalışan yalnız oyuncular olsa da, diğerleri sermayeye ve diğer kaynaklara daha fazla erişime sahip olan silahlı ortaklar alıyor. Bu durumlarda, yeni şirketler risk sermayesi kapitalistlerinden, melek yatırımcılardan, hedge fonlardan, kitle kaynaklı kaynaklardan veya banka kredisi gibi daha geleneksel kaynaklardan finansman alabilirler.

Girişimcilik Tanımları

Ekonomistler hiçbir zaman “girişimci” veya “girişimcilik” kelimesini tutarlı bir şekilde “girişimci” veya “girişimcilik” olarak tanımlamamışlardı (“girişimci” kelimesi Fransız fiil girişimcisinden geliyor, “üstlenmek” anlamına geliyor). Klasik ve neoklasik iktisatçılar girişimci kavramı var olmasına ve yüzyıllarca bilinmesine rağmen, girişimcileri biçimsel modellerinin dışında bıraktılar: Risk almaya veya keşfetmeye yer bırakmadan, tamamen rasyonel aktörler için mükemmel bilginin bilineceğini varsaydılar. Ekonomistlerin girişimciliği kendi modellerine dahil etmeye çalıştıkları, 20. yüzyılın ortasına kadar değildi.
Girişimcilerin dahil edilmesinde üç düşünür vardı: Joseph Schumpeter, Frank Knight ve İsrail Kirzner. Schumpeter, girişimcilerin - sadece şirketler için değil - kâr arayışında yeni şeyler yaratılmasından sorumlu olduğunu belirtti. Knight, girişimcilere belirsizlik taşıyıcısı olarak odaklandı ve finansal piyasalardaki risk primlerinden sorumlu olduklarına inanıyordu. Kirzner girişimciliği keşfe götüren bir süreç olarak düşündü.
  • Bir girişimci, yeni bir iş yaratan, risklerin çoğunu taşıyan ve ödüllerin çoğunun tadını çıkaran bir bireydir.
  • Bir girişimci, bir firmanın kurulmasıyla mal üretmek veya hizmet sağlamak için sermaye, toprak ve emeği birleştirir.
  • Belirsizlik dolu bir pazarda, karar vermesi veya riski üstlenmesi gibi belirsizliği gidermeye gerçekten yardımcı olabilecek girişimcidir.
  • Girişimcilik yüksek risklidir, ancak aynı zamanda ekonomik zenginlik, büyüme ve yenilik üretmeye hizmet ettiği için yüksek ödül alabilir.

    Girişimciler Ekonomiyi Etkiliyor

    Ekonomist-konuşmasında girişimci, kapitalist bir ekonomide koordine edici bir ajan olarak hareket eder. Bu koordinasyon, yeni potansiyel kar fırsatlarına yönlendirilen kaynaklar biçimini alır. Girişimci hem maddi hem de maddi olmayan, sermaye oluşumunu teşvik eden çeşitli kaynakları taşır.
    Belirsizlik dolu bir pazarda, karar vermesi veya riski üstlenmesi gibi belirsizliği gidermeye gerçekten yardımcı olabilecek girişimcidir. Kapitalizmin dinamik bir kar-zarar sistemi olduğu ölçüde, girişimciler verimli keşifler gerçekleştirir ve bilgileri sürekli olarak ortaya çıkarır. Kurulan firmalar girişimcilerin artan rekabet ve zorluklarla yüz yüze kalmasına neden oluyor ve bu da onları araştırma ve geliştirme çabalarına yöneltir. Teknik ekonomik açıdan, girişimci istikrarlı denge konusundaki seyri bozuyor.

    Girişimci Yardım Ekonomileri

    Girişimciliği beslemek, ekonomi ve toplum üzerinde çeşitli şekillerde olumlu etki yapabilir. Yeni başlayanlar için girişimciler yeni iş yaratıyorlar. İstihdamla sonuçlanan mal ve hizmetleri icat ederler ve sıklıkla daha fazla gelişme ile sonuçlanan bir dalgalanma etkisi yaratırlar. Örneğin, birkaç bilgi teknolojisi şirketi 1990'larda Hindistan'da başladıktan sonra, çağrı merkezi operasyonları ve donanım tedarikçileri gibi ilişkili sektörlerdeki işletmeler de destek hizmetleri ve ürünler sunarak gelişmeye başladı.
    Girişimciler gayri safi milli gelire eklenir. Mevcut işletmeler pazarlarıyla sınırlı kalabilir ve sonunda gelir tavanına çarpabilir. Ancak yeni ürünler veya teknolojiler yeni pazarlar ve yeni zenginlikler yaratır. Artan istihdam ve daha yüksek kazançlar, bir ülkenin vergi tabanına katkıda bulunmakta ve kamu projelerine daha fazla devlet harcaması sağlamaktadır.
    Girişimciler sosyal değişim yaratır. Geleneği mevcut yöntem ve sistemlere bağımlılığı azaltan, bazen onları eskimiş kılan benzersiz icatlarla kırıyorlar. Akıllı telefonlar ve bunların uygulamaları, örneğin, dünya çapında çalışma ve oyun devrim yarattı.
    Girişimciler, topluluk projelerine yatırım yapar ve yardım kuruluşlarına ve diğer kar amacı gütmeyen kuruluşlara yardım ederek kendi nedenlerinin ötesine geçer. Örneğin Bill Gates , eğitim ve halk sağlığı girişimleri için kayda değer bir servet kullandı.

    Girişimci Ekosistemleri

    Yüksek düzeyde serbest meslek kullanımının ekonomik kalkınmayı durdurabileceğini gösteren araştırmalar var: Girişimcilik, düzgün bir şekilde düzenlenmediği takdirde adaletsiz piyasa uygulamaları ve yolsuzluğa yol açabilir ve çok fazla girişimci toplumda gelir eşitsizliği yaratabilir. Genel olarak, girişimcilik, inovasyon ve ekonomik büyümenin kritik bir itici gücüdür. Bu nedenle, girişimciliği teşvik etmek, dünyadaki birçok yerel ve ulusal hükümetin ekonomik büyüme stratejilerinin önemli bir parçasıdır.
    Bu amaçla, hükümetler genellikle girişimcilerin kendilerini, devlet destekli yardım programlarını ve risk kapitalistlerini içerebilecek girişimcilik ekosistemlerinin geliştirilmesine yardımcı olmaktadır. Ayrıca girişimciler birlikleri, iş inkübatörleri ve eğitim programları gibi hükümet dışı kuruluşları da içerebilir.
    Örneğin, Kaliforniya'nın Silikon Vadisi , genellikle iyi işleyen bir girişimci ekosisteminin bir örneği olarak gösterilmektedir. Bölge, iyi gelişmiş bir risk sermayesi tabanına, özellikle teknik alanlarda iyi eğitimli bir yetenek havuzuna ve yeni girişimleri teşvik eden ve girişimcilere bilgi ve destek sağlayan çok çeşitli hükümet ve hükümet dışı programlara sahiptir.

    Girişimci Olmak

    Profesyonel dans ayakkabılarını emekli ettikten sonra, Judi Sheppard Missett, fazladan para kazanmak için sivillere dans dersi verdi. Ancak kısa süre sonra stüdyosuna gelen kadınların, kilo vermek ve tonik yapmaktan daha kesin adımlar öğrenmekle daha az ilgilendiklerini öğrendi. Sheppard Missett daha sonra eğitmenleri rutinlerine kitlelere öğretmek için eğitti ve Jazzercise doğdu. Bir franchise anlaşması takip etti. Bugün, şirketin dünya genelinde 8.900'den fazla yeri var.
    Bir dondurma yapımı yazışma kursu ardından, Jerry Greenfield ve Ben Cohen 4.000 $ 'lık krediyle 8.000 $ tasarrufla eşleştirdi, Burlington, Vt., Benzin istasyonunu kiraladı ve yerel pazar için eşsiz aromalı dondurma oluşturmak için ekipman satın aldı. Yirmi yıl sonra, Ben & Jerry milyonlarca yıllık gelir elde ediyor.
    Her ne kadar "kendi kendine yapılan erkek" (veya kadın) Amerikan toplumunda her zaman popüler bir figür olmuş olsa da, son birkaç on yılda girişimcilik büyük ölçüde romantikleşmiştir. 21. yüzyılda, kurucularını çılgınca zenginleştiren Alfabe, fka Google ( GOOG) ve Facebook ( FB) gibi İnternet şirketlerinin örnekleri, insanları girişimci olma fikrine gönül veriyor.
    Genellikle izlenmesi gereken belirli bir yolun olduğu geleneksel mesleklerden farklı olarak, girişimciliğe giden yol çoğu için gizemlidir. Bir girişimci için neyin işe yaradığı bir sonraki için işe yaramayabilir ve bunun tersi de olabilir. Bununla birlikte, başarılı girişimcilerin hepsinin olmasa da takip ettiği beş genel adım var:

    1. Finansal İstikrarın Sağlanması

    Bu ilk adım kesin bir gereklilik değildir ancak kesinlikle tavsiye edilir. Girişimciler finansal olarak floştan daha az başarılıyken başarılı işler kursa da (Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg'i üniversite öğrencisi olarak düşünün), yeterli para kaynağıyla başlamak ve devam eden finansmanı sağlamak yalnızca girişimci bir girişimciye yardımcı olabilir, kişisel pistini artırabilir ve hızlı para kazanmak için endişelenmek yerine başarılı bir iş kurma konusunda çalışmaya daha fazla zaman verin.

    2. Farklı bir Beceri Seti Oluştur

    Bir kişi güçlü bir finansmana sahip olduktan sonra, farklı beceriler geliştirmek ve bu becerileri gerçek dünyaya uygulamak önemlidir. İkinci adımın güzelliği, birinci adımla aynı anda yapılabilmesidir.
    Bir beceri setinin oluşturulması, gerçek dünya ortamlarında yeni görevlerin öğrenilmesi ve denenmesiyle sağlanabilir. Örneğin, istekli bir girişimcinin finansta bir geçmişi varsa, başarılı olmak için gereken yumuşak becerileri öğrenmek için mevcut şirketindeki satış rolüne geçebilir. Farklı bir beceri seti geliştirildikten sonra, girişimciye zorlu durumların kaçınılmazlığı ile karşılaştığında güvenebileceği bir araç seti verir.

    3. Birden Çok Kanaldaki İçeriği Tüketin

    Farklı bir beceri seti oluşturmak kadar önemlidir, farklı bir içerik dizisini tüketme ihtiyacı aynı şekildedir. Bu içerik, podcast, kitap, makale veya ders şeklinde olabilir. Önemli olan, içeriğin, kanal ne olursa olsun, kapsadığı alanda çeşitlendirilmesi gerektiğidir. Kalkınan bir girişimci, kendisini etrafındaki dünyaya daima tanıtmalı, böylece endüstrilere yeni bir bakış açısıyla bakabilmeli ve kendisine belirli bir sektörde bir iş kurma becerisi kazandırmalıdır.

    4. Çözülecek bir Sorun Tanımlayın

    Birden fazla kanalda içerik tüketimi sayesinde, istekli bir girişimci çözmek için çeşitli sorunları tespit edebiliyor. Bir iş atasözü, bir şirketin ürününün veya hizmetinin, başka bir işletme veya tüketici grubu için belirli bir acı noktasını çözmesi gerektiğini belirtir. Sorunun tanımlanması yoluyla, istekli bir girişimci, bu sorunu çözmek için bir iş kurabilir.
    Üçüncü ve dördüncü adımları birleştirmek önemlidir; bu nedenle, çeşitli endüstrilere dışarıdan bakılarak çözülmesi gereken bir sorunu belirlemek mümkündür. Bu genellikle istekli bir girişimciye, başkalarının göremeyeceği bir sorunu görme yeteneği sağlar.

    5. Bu Sorunu Çöz

    Başarılı başlangıçlar, diğer şirketler veya kamu için belirli bir acı noktasını çözer. Bu, "problemin içine değer katmak" olarak bilinir. Girişimci ancak belirli bir soruna veya acı noktasına değer katmakla başarılı olur.
    Örneğin, bir dişçi randevusu alma sürecini hastalar için karmaşık hale getiriyorsunuz ve bunun sonucunda diş hekimleri müşteri kaybediyor. Buradaki değer, randevu almayı kolaylaştıran çevrimiçi bir randevu sistemi oluşturmak olabilir.

    Aksiyon Tutkusu

    Girişimci başarı hikayelerinin ortak noktası ne? İşe yaramayan insanları, doğal olarak tutkulu oldukları şeylere dalma konusunda sürekli olarak içerirler.
    Atasözüne güven vererek, “ücretsiz olarak yapacağın iş için para almanın bir yolunu bul” tutkusu, başlangıçta işletme sahiplerinin sahip olması gereken en önemli bileşen olduğunu ve her konuda yardımcı olduğunu düşünüyor. Kendi patronunuz olma ve bir servet içinde toplanma şansı girişimci hayalperestleri cezbederken, birinin kendi kiremesini asmanın dezavantajı oldukça geniştir. Gelir garanti edilmez, işveren destekli faydalar bu yoldan geçer ve işiniz para kaybettiğinde, kişisel varlığınız yalnızca bir şirketin temel çizgisine değil, etkileyebilir. Ancak bir kaç denenmiş ve gerçek müdüre bağlı kalmak, yayılma riskinde uzun bir yol kat edebilir.

    Ellerini Kirletmek

    Başlarken, mümkün olduğunda satışları ve diğer müşteri etkileşimlerini kişisel olarak ele almak önemlidir. Doğrudan müşteri teması, hedef pazarın neyi sevdiği ve daha iyi neler yapabileceğiniz hakkında dürüst geri bildirim almanın en açık yoludur. Tek müşteri arayüzü olmak her zaman pratik değilse, girişimciler elbette müşteri yorumlarını davet etmek için çalışanları eğitmelidir. Bu sadece müşterilerin güçlendiğini hissettirmekle kalmaz, aynı zamanda daha mutlu müşterilerin başkalarına da iş yapma önerileri daha fazladır.
    Telefonlara şahsen cevap vermek, ev tabanlı girişimcilerin daha büyük rakipleri için en önemli rekabet avantajlarından biridir. Müşterilerin otomatik cevaplar ve dokunmatik menülerden rahatsız olduğu, ileri teknoloji bir boşlukta, bir insan sesini duyuyor ve yeni müşterileri çekmenin ve mevcut müşterilerin takdir edilmesini sağlamanın tek yoludur; Tüm işlerin% 'si tekrarlayan müşterilerden elde edilir
    Paradoksal olarak, müşteriler yüksek dokunuşlu telefon erişimine değer verirken, aynı zamanda son derece parlak bir web sitesi beklemekte. İşiniz ileri teknoloji sektöründe olmasa bile, girişimcilerin mesajlarını iletmek için internet teknolojisinden yararlanmaları gerekir. Yeni başlayan bir garaj tabanlı işletme, kurulu 100 milyon dolarlık bir şirketten daha üstün bir web sitesine sahip olabilir. Sadece canlı bir kişinin listelenen telefon numarasının diğer ucunda olduğundan emin olun.

    Kursun Ne Zaman Değiştirileceğini Bilmek

    Birkaç başarılı işletme sahibi kapıdan çıkar çıkmaz mükemmel formüller bulur. Aksine: fikirler zaman içinde değişmeli. Ürün tasarımı yaparken veya bir menüdeki gıda maddelerini değiştirirken, mükemmel tatlı noktayı bulmak da yanıltıcı olur.
    Eski Starbucks Başkanı ve CEO'su Howard Schultz, başlangıçta mağaza hoparlörü üzerinden İtalyan opera müziği çalmanın, kopyalamaya çalıştığı İtalyan kahvehanesi deneyimini vurgulayacağını düşünüyordu. Ancak müşteriler farklı şeyleri görüyorlardı ve espresso'larıyla arias'ı sevmiyor gibiydiler. Sonuç olarak, Schultz operayı attı ve yerine rahat sandalyeler getirdi.

    Kurnaz Para Yönetimi

    Başarılı bir yeni işletmenin kalbi sayesinde girişim, envanter satın almak, kira ödemek, ekipmanı korumak ve işletmeyi teşvik etmek için gerekli olan sürekli nakit akışını canlandırıyor. Siyahta kalmanın anahtarı, gelirlere karşı harcamaların titizlikle tutulmasıdır. Ve yeni işletmelerin çoğu ilk yıl içinde kar etmediğinden, bu durum için bir kenara para koyarak, girişimciler fon yetersizliği riskini azaltmaya yardımcı olabilirler. Bununla ilgili olarak, kişisel ve ticari maliyetleri ayrı tutmak ve günlük yaşam maliyetlerini karşılamak için asla ticari fonlara dalmamak önemlidir.
    Tabii ki, özellikle yatırımcıların dahil olduğu durumlarda, temel şartları yerine getirmenize izin veren, ancak daha fazlasını değil - kendinize gerçekçi bir maaş ödemek önemlidir. Tabii ki, bu fedakarlıklar, daha düşük yaşam standartlarına uyum sağlama ihtiyacı duyan sevdiklerinizle olan ilişkileri zorlayabilir ve aile varlıklarını riske atmaya dair endişelere katlanabilir. Bu nedenle girişimciler bu sorunları zamanından önce bildirmeli ve önemli sevdiklerinizin ruhsal olarak gemide olduğundan emin olmalıdır.

    Girişimciler için Sorular

    Girişimci kariyer yolunu “kendi patronun olmak” için başlatmak çok heyecan verici. Ancak tüm araştırmanızla birlikte, kendiniz ve durumunuz hakkında ödevlerinizi yaptığınızdan emin olun.

    Kendinize Sormanız Gereken Birkaç Soru:

    • Dünyayı kendi şartlarımla ele geçirmenin kişiliği, mizacı ve zihniyetine sahip miyim?
    • Tüm zamanımı girişimime ayırmak için gereken ambiyansa ve kaynaklara sahip miyim?
    • Girişimimin işe yaramaması durumunda açıkça tanımlanmış bir zaman çizelgesine sahip bir çıkış planım var mı?
    • Gelecek "x" ay sayısı için somut bir planım var mı yoksa aile, finansal veya diğer taahhütler nedeniyle orta zorlukta mı karşılaşacağım? Bu zorluklar için bir azaltma planım var mı?
    • Gerektiğinde yardım ve tavsiye almak için gereken ağa sahip miyim?
    • Uzmanlıklarından öğrenmek için deneyimli danışmanlarla köprüler belirledim ve oluşturdum mu?
    • Dış etkenlere bağımlılıklar da dahil olmak üzere kaba bir risk değerlendirmesi taslağı hazırladım mı?
    • Teklifimin potansiyelini ve mevcut piyasada nasıl şekilleneceğini gerçekçi bir şekilde değerlendirdim mi?
    • Eğer teklifim pazardaki mevcut bir ürünün yerine geçecekse, rakiplerim nasıl tepki verecek?
    • Teklifimi güvende tutmak için, patent almak mantıklı olur mu? Bu kadar bekleyecek kapasiteye sahip miyim?
    • İlk aşama için hedef müşteri tabanımı belirledim mi? Daha büyük pazarlar için ölçeklenebilirlik planlarım var mı?
    • Satış ve dağıtım kanallarını belirledim mi?

    Dış Faktörlere Çıkan Sorular:

    • Girişimci girişimim yerel düzenlemelere ve yasalara uygun mu? Yerel olarak mümkün değilse, başka bir bölgeye yerleşebilir miyim?
    • İlgili makamlardan gerekli lisans veya izinlerin alınması ne kadar sürer? O kadar uzun süre hayatta kalabilir miyim?
    • Gerekli kaynakları ve kalifiye çalışanları edinme konusunda bir planım var mı ve bunun için maliyet düşünceleri yaptım mı?
    • İlk prototipi piyasaya sürmek veya hizmetlerin faaliyete geçmesi için geçici zaman çizelgeleri nelerdir?
    • Ana müşterilerim kimlerdir?
    • Bunu büyütmek için yaklaşmam gereken fon kaynakları kimlerdir? Girişimim potansiyel paydaşları ikna etmek için yeterince iyi mi?
    • Hangi teknik altyapıya ihtiyacım var?
    • İş kurulduktan sonra, kaynakları alıp bir üst seviyeye çıkarmak için yeterli param olacak mı? Diğer büyük firmalar modelimi kopyalayıp operasyonumu öldürür mü?






 

Yorumlar