Latin Amerika'da EdTech İçin Ekosistem Oluşturma Gerekliliği

Eğitimde teknolojinin kullanımı, sınıf içinde ve dışında öğretme ve öğrenme deneyimini geliştirme potansiyeline sahiptir. Dünyanın her yerinde, başarılı teknoloji odaklı yenilikler görüyoruz. Geleneksel olarak eğitim sisteminden dışlanmış çocuklara ve gençlere ulaşmak ya da daha kişiselleştirilmiş öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına izin vererek katılım ve performansı artırmak olsun, teknolojinin eğitim yeniliklerinde giderek daha kritik bir rol oynamaya devam edeceği konusunda şüphe yoktur. Fakat bu dönüşümün ölçekte gerçekleşmesine izin verecek şartlara sahip miyiz? Ve, daha önemlisi, teknoloji tüm öğrencilere ve sınıflara eşit bir şekilde ulaşacak mı?
Latin Amerika'daki eğitim sonuçlarındaki yavaş ve kademeli gelişmeler ve bu zorluklara karşı ölçeklenebilir, adil teknolojik çözümler bulunmaması konusunda endişeli olan bu yılın başlarında, Inter-American Dialogue eğitimde yenilik ve teknoloji için bir çalışma  başlattı Teknolojinin, eğitim eşitsizliklerini azaltma konusunda olduğu kadar etkili bir araç olabileceği gerçeğinin bilincinde olan Çalışma Grubu'nun temel amaçlarından biri, kullanımındaki en iyi uygulamaları analiz etmek ve kritik öneme sahip koşulların ve düşüncelerin keşfedilmesidir. teknolojinin uygun, sorumlu ve en büyük fayda için kullanılmasını sağlamak.
Bu çabanın bir parçası olarak, yakın zamanda yaşadıkları fırsatlar ve engeller hakkında daha fazla bilgi edinmek için on iki Latin Amerika eğitim kurumu ile konuştuk. Dubai'deki 2019 Küresel Eğitim ve Beceriler Forumu'nda EdTech Next Billion Ödülü'nün finalisti olan yedi yeni girişimi ve başvuruda bulunan ek beş kişiyi belirlememize yardımcı olan Varkey Vakfı ile ortaklık kurduk. Yeni başlayanlar (aşağıdaki listeye bakınız) hala nispeten küçüktür ve istisna dışında hepsi son beş yıl içinde kurulmuştur. Bununla birlikte, Latin Amerika’daki, Meksika’dan Şili’ye kadar olan ülkelerde, çeşitli iş modelleriyle - işletmeden işletmeye (B2B), işletmeden tüketiciye (B2C), işletmeden hükümete (B2G) veya bir ya da daha fazlasının bir karışımıyla çalışırlar. bu modellerin.
Her ne kadar bu grubun bölge genelinde eğitim teknolojisi (EdTech) girişimlerinin temsilcisi olduğunu iddia etmek haksızlık etse de, konuştuğumuz liderlerin, ülkeler ve iş modelleri arasında tutarlı oldukları için muhtemelen geniş çapta uygulanabilir ortak fırsatlar ve zorluklar gördükleri açıktı. . Bu fikir birliği alanları, LAC'daki EdTech başlangıç ​​ekosisteminde, adil bir genişlemenin gerçekleşmesi için karşı karşıya gelmesi gereken bazı gerçeklerin olduğunu göstermektedir.

EDTECH İÇİN FIRSATLAR VE ZORLUKLAR

Fırsatlar açısından, grubun çoğunluğu Latin Amerika’nın (ve daha geniş bir şekilde gelişmekte olan pazarların) rekabetin az olduğu genç bir pazar olduğuna karar verdi. Potansiyel müşteriler, yetkinlik kazanmak, İngilizce öğrenmek veya onların ihtiyaçlarına ve programlarına uygun öğrenme deneyimleri talep etmek, dijital bir dönüşüm geçiren ve hızlı ve verimli bir şekilde erişebilecek dijital ürünlere erişim gerektiren okullara, işletmelere veya hükümetlere kadar çok fazla miktarda bulunur. performansı artırmak için öğrenciler veya işçiler.
Yeni başlayanlar tarafından belirtilen en tutarlı zorluk, gruptaki herkes için listenin başında gelen finansman oldu. Bu şirketler çok az finansman seçeneğine sahiptir ve sermayeye erişim çok sınırlıdır; EdTech’le ilgilenen çok az sayıda yatırımcı ve hayırsever sermaye vardır. Hükümet ve / veya vakıf hibeleri de azdır. Ek olarak, erken aşamada sermayeye erişim, genellikle küçük başlangıçlar için zorlu değerlendirmelerin ölçek, derin teknik beceriler gerektirdiği ve yapılması oldukça pahalı olduğu düşünüldüğünde, imkansız bir gereklilik olduğu etkisine bağlıdır.
Sık karşılaşılan bir başka zorluk da, yetenekli yetenek bulma zorluğuydu; bu, doğru teknik yetenek seviyesine sahip insanlar anlamına geliyordu - ve aynı zamanda çoğu zaman da İngilizce dil becerilerine sahipti. Çoğu teknik olarak vasıflı işçi havuzunun az olduğu ve yüksek talep olduğu konusunda hemfikirdi; Rekabetçi pazarda en iyi performans gösterenleri işe almak ve elde tutmak zordu.
Gruptaki bazı girişimler doğrudan okullarla veya öğrencilerle çalışır ve büyük ölçekli uygulama ve etkinin yalnızca devlet okulu sistemi ile ortaklık kurarak gerçekleşebileceğini gözlemledi. Maalesef, bu çabalarda engelleniyorlar, çünkü gördükleri gibi, ulusal ve eyalet hükümetlerinin teknolojiyi eğitimde yenilik için bir araç olarak kullanma konusunda net bir vizyonu yok. Nitekim, odak grubunun birkaç üyesi, bazı devlet görevlilerinin sınıfta EdTech'e olan ihtiyacı göremediği için hayal kırıklığı yaşadıklarını ifade etti. Bunun her türlü yankıları ve sonuçları oldu: düzenlemelerin ve politika kılavuzlarının eksikliği, uzun vadeli ortaklıklar oluşturmada zorluklar ve diğerleri arasında çok yavaş satış döngüleri.
Satış süreci aynı zamanda birçok girişim için geliri finansal olarak istikrarlı bir seviyeye yükseltmek istedikleri için zorlu bir mücadeledir. Çoğu, sınıf içinde veya dışında, dijital çözümlerin ve becerilerin yararları hakkında genel bir farkındalık eksikliği olduğuna karar verdi. Bu, müşterilerin şirketler ve dijital ürünler hakkındaki bilgi ve incelemelere erişme konusunda sınırlı pazarlara ve fırsatlara yol açmaktadır. Ek olarak, özellikle hükümette, satın alma sorumlusu olan kişiler, genellikle bu ürünleri anlamak ve sözleşmeleri müzakere etmek için gerekli bilgiye sahip değildir. Bu boşluklar ve darboğazlar göz önüne alındığında, birçok girişimin öğretmenlerin, öğrencilerin ve yöneticilerin çoğu zaman teknolojiyi uygun şekilde ve öğrenmeyi artırmak için yenilikçi yöntemlerle kullanma kapasitelerinin sınırlı olduğunu bulması şaşırtıcı değildir.

BİR EKOSİSTEMİN ÖNEMİ

Bu bulgular, edtech için  Omidyar Network tarafından hazırlanan rapor, eğitim sistemleri içerisinde teknolojinin etkin ve eşit bir rol almasını sağlamak için gereken koşulları araştırıyor ve ideal bir ekosistemin neye benzemesi gerektiği konusunda bir çerçeve geliştiriyor.
Neden EdTech için ekosistem? Tüm sistemi düşünerek, paydaşlar yalnızca bireysel aktörlerle ilgili izole edilmiş sorunları veya sorunları çözmeye çalışmaktan uzaklaşır. Bunun yerine, EdTech çözümlerinin her yerde başarılı olabilmesi için gerekli temel şartları ve sürücüleri ele almaya başlarlar.
Çerçeve dört kategoriden oluşmaktadır:
  1. Uygulanabilir finansman seçeneklerine ve iş modellerine sahip olma ihtiyacını ifade eden EdTech Arz ve İşletme Modelleri .
  2. EdTech için eğitim sisteminin en üst seviyesinden net bir vizyon ve stratejinin öneminden bahseden Eğitim Politikası ve Stratejisi ve buna uygun politikalar ve düzenlemeler.
  3. Tek başına teknolojiyi tanıyan İnsan Kapasitesi , eğitimdeki sorunları çözemez ve paydaşlar arasında kapasite geliştirme kritik öneme sahiptir.
  4. Bağlı cihazlara ve servislere fiziksel erişim ihtiyacını ifade eden Altyapının Etkinleştirilmesi .
Sırasıyla her kategorinin dört alt kategorisi vardır ve her biri için bir puan verir (raporun 10. ve 11. sayfalarına bakınız). Çerçeve, ABD, Çin, Endonezya ve Şili'de uygulandı ve ülkeler arasında birbirlerine karşı ilginç bir karşılaştırma yaptı ve araştırmacılar, politika yapıcılar ve işletmeler için faydalı olan güçlü ve büyüme alanları hakkındaki kullanıcı dostu bir analiz sunuyor. .
Odak grubunu yürütürken, başlangıç ​​liderleri tarafından tartışılan zorlukların ekosistem modelinin ilk üç kategorisine girdiği açıktı. Finansman seçeneklerinin temelde onların yokluğu nedeniyle kritik bir konu olduğunu duyduk. EdTech çevresinde açık bir hükümet stratejisinin olmayışı, devlet sözleşmelerinde müzakere edilmedeki zorlukların ve kamu sistemine erişerek ölçeklenememenin gerisindedir. Ve son olarak, teknolojiyi kurumsal ve bireysel düzeyde anlama ve kullanma kapasitesi, eğitimde teknolojiye dayalı çözümleri genişletmek için kaydedilen ilerlemeyi engellemektedir. (İlginç bir şekilde, altyapının bir sorun olduğunu duymadık, ancak bunun nedeni soruşturmamızın ayrıntılı olmadığı ve ikincisi,

SONUÇ

Teknolojiyi kullanarak öğrenmeyi geliştirmek için muazzam bir potansiyel olduğunu biliyoruz. Ayrıca sosyal yenilikçilerin katılması ve sürdürülebilir şekilde ölçeklendirilebilecek çözümler yaratması için pek çok fırsat olduğunu düşünüyoruz. Bununla birlikte, bu büyümenin gerçekleşmesini sağlayacak olanak sağlayan koşullar mevcut olana kadar gerçekleşmesi muhtemel değildir - ve odak grup görüşmelerimizin açıkça gösterdiği gibi, henüz tam olarak orada değiliz.
Hipotezimiz, EdTech'in ölçeklendirmesi için gerekli ekosistemi geliştirmenin, öğrenciler ve ilgili tüm paydaşlar için yüksek getiri sağlayabileceğidir. Örneğin, yenilikçilerin büyümek için ihtiyaç duydukları desteği ve sermayeyi alabilecekleri bir ortam yaratmak ve iş modellerini ve ürünlerini erken aşamada test etmek için gerekli geri bildirim mekanizmalarına ve pazar taleplerini karşılamak için hızlı adaptasyona izin verilecek. Aynı şekilde, eğer tüketiciler kendilerine sunulanları anlayabilir ve karşılaştırabilirler ve eğitimlere erişebilirlerse, öğrenme ihtiyaçlarını en iyi karşılayan ürünü seçme konusunda daha bilinçli kararlar alabilirler. Hükümetin EdTech kullanımı ve bunu nasıl başaracağı konusunda net bir vizyonu olduğunda, bu, öğrencilere adil biçimde yarar sağlayacak değişiklikleri geliştirmek ve uygulamak isteyen diğer paydaşlar için bir rehber görevi görebilir.
Böyle bir ekosistemin oluşturulması iki şey gerektirir. İlk olarak, ekosistemdeki kilit faktörleri ve birlikte nasıl çalıştıklarını anlamak için bir çerçevenin (Omidyar'ın geliştirdiği gibi) oluşturulması veya benimsenmesi; Böyle bir çerçevenin gücü, diğer kavramsal çerçevelerde olduğu gibi, ülkeler arasında ve farklılıklar yapmak, fikirleri formüle etmek ve eylemleri önceliklendirmek için bağlamlar boyunca uygulanabilir olmasıdır. İkincisi, ekosistemi geliştirmek için eylemler geliştirmek ve koordine etmek için kilit paydaşlar arasında aktif bir diyalogu teşvik etmek kritik olacaktır. Çerçevenin amacının, EdTech ekosistemindeki aktörler ve kurumlar arasındaki ilişkileri ve ilişkileri tanımlamak olduğu düşünüldüğünde,
Çalışma Grubu ile bu çabaların bir parçası olmayı umuyoruz ve bunun gerçekleşmesi için bölgedeki kilit paydaşları da dahil etmeye devam edeceğiz.

Yorumlar