Maliyet Kontrolü Nedir?
Maliyet kontrolü, karı artırmak için işletme giderlerini belirleme ve azaltma uygulamasıdır ve bütçeleme süreci ile başlar.
Bir işletme sahibi, gerçek sonuçları bütçelenen beklentilerle
karşılaştırır ve gerçek maliyetler planlanandan daha yüksekse, yönetim
harekete geçer. Örnek olarak, bir şirket, aynı ürün veya hizmeti sağlayan diğer satıcılardan teklifler alabilir ve bu da maliyetleri düşürür. Maliyet kontrolü, karlılığın korunmasında ve arttırılmasında önemli bir faktördür.
Örneğin, kurumsal bordro , genellikle bordro vergisi kanunları sürekli olarak değiştiği ve çalışan devir bordrosu kayıtlarında sık sık değişiklik yapılması gerektiği için dış kaynaklı olarak yapılmaktadır. Bir bordro şirketi, her bir işçinin net maaş ve vergi stopajlarını hesaplayabilir ve bu da işverenin zamanını ve masrafını azaltır.
Örneğin, kurumsal bordro , genellikle bordro vergisi kanunları sürekli olarak değiştiği ve çalışan devir bordrosu kayıtlarında sık sık değişiklik yapılması gerektiği için dış kaynaklı olarak yapılmaktadır. Bir bordro şirketi, her bir işçinin net maaş ve vergi stopajlarını hesaplayabilir ve bu da işverenin zamanını ve masrafını azaltır.
Maliyet Kontrolü
Maliyetlerin kontrol edilmesi, aşağıdaki formülü kullanarak hesaplanan bir hedef net geliri planlamanın bir yoludur:
- Satışlar - sabit maliyetler - değişken maliyetler = hedef net gelir
Örneğin, bir perakende giyim mağazasının, o ay için satışlarda 100.000
dolar olan net gelirde 10.000 dolar kazanmak istediğini varsayalım. Hedefe ulaşmak için, yönetim hem sabit hem de değişken maliyetleri gözden geçirir ve giderleri azaltmaya çalışır. Envanter, daha rekabetçi fiyatlar verecek başka tedarikçiler bularak azaltılabilen değişken bir maliyettir.
Kira ödemesi gibi sabit maliyetleri azaltmak daha uzun sürebilir, çünkü bu maliyetler genellikle bir sözleşmede sabitlenir. Hedefe yönelik net bir gelire ulaşmak, halka açık bir şirket
için özellikle önemlidir, çünkü yatırımcılar, ihraççıların kazancının
büyüme beklentisine dayanarak hisse senetlerini satın alırlar.
İşyerinde Maliyet Kontrolü ve Varyans Analizi
Bir varyans, bütçeli ve gerçek sonuçlar arasındaki fark olarak
tanımlanır ve yöneticiler, değişiklik gerektiren kritik alanları
tanımlamak için varyans analizini kullanır. Her ay bir şirket her gelir ve gider hesabı üzerinde varyans analizi yapmalıdır.
Yönetim, bu hesapların şirket sonuçları üzerinde en büyük etkiye sahip
olması nedeniyle ilk önce en büyük dolar tutarı değişikliklerini ele
alabilir.
Örneğin, bir oyuncak üreticisinin, malzeme gideri hesabında 50.000 ABD
Doları tutarında bir olumsuz farkı varsa, şirket maliyetleri düşürmek ve
ileriye dönük varyansı ortadan kaldırmak için diğer malzeme
tedarikçilerinden teklif almayı düşünmelidir.
Bazı işletmeler farklılıkları analiz eder ve bütçelenen maliyetlerden
en büyük yüzde farkına sahip olan gerçek maliyetler üzerinde işlem
yapar.
- Maliyet kontrolü, karı artırmak için işletme giderlerini belirleme ve azaltma uygulamasıdır ve bütçeleme süreci ile başlar.
- Maliyet kontrolü, karlılığın korunmasında ve arttırılmasında önemli bir faktördür.
- Dış kaynak kullanımı, maliyetleri kontrol etmek için yaygın bir yöntemdir, çünkü birçok işletme, bir işi gerçekleştirmek için üçüncü bir tarafa ödeme yapmayı şirket içindeki işi üstlenmekten daha ucuz bulmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder