Pazarlama nedir?

Pazarlama nedir?

Pazarlama, bir ürün veya hizmetin alım veya satımını teşvik etmek için bir şirket tarafından gerçekleştirilen faaliyetleri ifade eder. Pazarlama, tüketicilere veya diğer işletmelere reklam, satış ve ürün dağıtımı içerir. Bazı pazarlama ortaklar tarafından bir şirket adına yapılır.
Bir şirketin pazarlama ve tanıtım bölümlerinde çalışan profesyoneller, reklam yoluyla önemli potansiyel izleyicilerin dikkatini çekmeye çalışır. Promosyonlar belirli kitlelere yöneliktir ve ünlü ciroları , akılda kalıcı ifadeleri veya sloganları, akılda kalıcı ambalaj veya grafik tasarımları ve genel medyaya maruz kalmayı içerebilir.

Pazarlamayı Anlamak

Bir disiplin olarak pazarlama, bir şirketin müşterilere çekmek ve onlarla ilişkilerini sürdürmek için gerçekleştirdiği tüm eylemleri içerir. Potansiyel veya geçmiş müşterilerle ağ oluşturmak, teşekkür e-postaları yazmak, olası bir müşteriyle golf oynamak, aramaları ve e-postaları hızlı bir şekilde geri göndermek ve kahve veya bir yemek için müşterilerle buluşmak dahil işin bir parçasıdır.
En temel haliyle pazarlama, bir şirketin ürün ve hizmetlerini bu ürünlere erişmek isteyen müşterilere eşleştirmeyi amaçlamaktadır. Ürünün müşteriye eşleştirilmesi sonuçta kârlılığı sağlar.
[Önemli: Pazarlama, bir şirketin bir hizmetin alımını veya satılmasını teşvik etmek için üstlendiği faaliyetleri ifade eder.]

Pazarlama Nasıl Çalışır?

Ürün, fiyat, yer ve promosyon , pazarlamanın Dört P'sidir . Four Ps, bir şirketin bir ürün veya hizmeti pazarlamak için ihtiyaç duyduğu temel karışımı toplu olarak oluşturur. Neil Borden, 1950'lerde pazarlama karması fikrini ve Four Ps kavramını popülerleştirdi.

Ürün

Ürün , işletmenin müşterilere sunmayı planladığı bir öğeyi veya öğeleri ifade eder. Ürün, piyasada bir eksiklik sağlamaya çalışmalı ya da hali hazırda mevcut olan daha büyük miktarda ürün için tüketici talebini karşılamalıdır. Uygun bir kampanya hazırlayabilmeleri için, pazarlamacıların hangi ürünün satıldığını, rakiplerinden nasıl sıyrıldığını, ürünün ikincil bir ürünle mi yoksa ürün grubuyla da eşleştirilip eşleştirilemeyeceğini ve piyasada ikame ürünlerin olup olmadığını anlamaları gerekir. .

Fiyat

Fiyat , şirketin ürünü ne kadara satacağı anlamına gelir. Bir fiyat belirlerken, şirketler birim maliyet fiyatı, pazarlama maliyetleri ve dağıtım giderleri hakkında dikkate almak zorundadır. Şirketler ayrıca pazardaki rakip ürünlerin fiyatını ve teklif edilen fiyat noktalarının tüketiciler için makul bir alternatif teşkil etmek için yeterli olup olmadığını da göz önünde bulundurmalıdır.

Yer, yerleştirmek

Yer , ürünün dağıtımını ifade eder. Önemli hususlar arasında şirketin ürünü fiziksel bir mağaza aracılığıyla, çevrimiçi olarak mı yoksa her iki dağıtım kanalıyla mı satacağı yer alıyor. Bir mağazada satıldığında, ne tür bir ürün yerleşimi elde eder? Çevrimiçi olarak satıldığında, ne tür bir dijital ürün yerleşimi elde edilir?

tanıtım

Promosyon , dördüncü P, bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyasını ifade eder. Promosyon, reklam, satış, satış promosyonları, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama, sponsorluk ve gerilla pazarlaması gibi çeşitli etkinlikleri içerir.
Promosyonlar, ürünün yaşam döngüsünün hangi aşamasında olduğuna bağlı olarak değişecektir. Pazarlamacılar, tüketicilerin bir ürünün fiyatını ve dağıtımını kalitesiyle ilişkilendirdiğini anlarlar ve bunu genel pazarlama stratejisini tasarlarken dikkate alırlar.
  • Pazarlama, bir şirketin tüketicilere ürün veya hizmetleri tanıtmak ve satmak için gerçekleştirdiği tüm faaliyetleri ifade eder.
  • Pazarlama, aynı zamanda dört Ps olarak da bilinen "pazarlama karmasını" kullanır - ürün, fiyat, yer ve promosyon.
  • Özünde pazarlama, bir ürün veya hizmet almaya, ideal müşterilerini tanımlamaya ve müşterilerin dikkatini mevcut ürün veya hizmete çekmeye çalışır.

    Özel Konular

    2017 itibariyle, ABD İnternet kullanıcılarının yaklaşık % 40'ı ayda birkaç ürün online satın alıyor. Uzmanlar, ABD’deki çevrimiçi satışların 2018’de 504 milyar dolardan 2023’te 735 milyar doların üzerine çıkmasını bekliyor.
    Bu istatistikleri göz önünde bulundurarak, pazarlamacıların hem sosyal medya hem de dijital reklamcılık gibi çevrimiçi araçları hem web sitesinde hem de mobil cihaz uygulamalarında ve internet forumlarında kullanmaları çok önemlidir. Çevrimiçi satın alınan ürünler için uygun bir dağıtım kanalı düşünmek de önemli bir adımdır. Çevrimiçi pazarlama, eksiksiz bir pazarlama stratejisinin kritik bir unsurudur.

 

Yorumlar